Logotyp

Logotyp

Logotyp symbolizuje propojení tradice a budoucnosti díky patkovému písmu, které obsahuje unikátní modernizující prvky se zářivou hvězdou ve středu.

Logo je jedinečným znakem, který pomáhá odlišit firmu od konkurence a vytvořit pro ni vlastní identitu. Když je logo dobře navrženo, mohou si ho lidé snadno zapamatovat, což zvyšuje pravděpodobnost, že se budou na značku v budoucnu obracet.

Základní logotyp

Logotyp je tvořený unikátním písmem PP Fragment doplněným o hvězdu v písmenu „C“. Zvolené písmo v sobě kombinuje klasické i moderní prvky, které můžeme vidět například v zakončení tahů písem. Toto propojení tradičního a moderního vychází z fungování firmy Stuchlík, kde se oba přístupy spojují od dob, kdy byla první dílna na náměstí Míru ve Zlíně, hned vedle té Baťovi.

Uprostřed písmene „C“ je hvězda, která symbolizuje odlesk drahého kamene, jiskru, středobod a je dále používána ve vizuálním stylu.

Varianty loga – responzivita

Podle místa a velikosti, kde bude logotyp umístěný, volíme i variantu s ohledem na to, aby byl vždy dobře čitelný a rozpoznatelný. Plná varianta se používá v oficiální komunikaci a tam, kde velikost umožní dobrou čitelnost všech detailů. Je doplněna o rok vzniku 1947, lokaci Zlína a kategorii „šperky“ na střed nad název.

Varianta s popisem “šperky“ je užší a dá se tak aplikovat na menší plochy.

Doporučené užití: web, e-maily, soc. sítě

Logotyp STUCHLÍK

Samostatný logotyp je vhodné používat například na obalech nebo při zmenšení, kdy bude pořád dobře čitelný.

Doporučené užití: e-maily, produkty, soc. sítě

Na čtvercových formátech nebo malém rozměru jako je třeba ikona na webu, je vhodné použít hvězdu samotnou nebo vepsanou v písmenu “S”. Při použití těchto dílčích částí logotypu musí být z kontextu výstupu patrné, že se jedná o firmu Stuchlík. (Název je uvedený jinde na produktu, tiskovině nebo jiné aplikaci.)

Doporučené užití: malé prvky na webu nebo v digitálních výstupech, profilové ikony sociálních sítí

Náhled na srovnání obdélníkové horizontální a centrální kompozice. Logotyp má ve všech variantách horizontální řešení a tak, pokud to prostor nedovoluje, je možné využít jen písmeno „S“ s hvězdou. Musí být ale z kontextu patrné, že se jedná o firmu Stuchlík.

Konstrukce

Konstrukce logotypu je řešena poměry základní výšky názvu “Stuchlík”. Konstrukce je důležitá pro kompoziční a optické vyvážení prvků a vychází z ní i ochranná zóna logotypu.

Poměry pro konstrukci logotypu a kompoziční umístění dalších prvků vychází z tvaru písmene „C“, které je převedené pro lepší práci na kruh. Podílem tohoto prvku a jeho skladbou jsou definovány ochranné zóny kolem základní verze logotypu „Stuchlík“ a jeho velikosti.

Prvky v logotypu

Logotyp vychází z písma PP Fragment Glare light, kdy jsou kompozičně i geometricky upraveny některé znaky pro více symetrický vzhled.

Postupy a technologie, které firma Stuchlík využívá, jsou do velké míry tradiční. Tuto tradici symbolizuje patkové písmo, které zároveň obsahuje prvky bezpatkových písem jako rovné zakončení znaků.

Prvky v logotypu

Písmeno „C“ je upraveno, aby bylo symetrické kvůli umístění hvězdy na střed.

Hvězda je v proporci 1/2 vnitřní části elipsy písmene „C“ a připomíná odlesk drahého kamene. Je ústředním bodem celého logotypu.

Příčka písmene „H“ je vystředěná oproti původnímu znaku, aby byla ve stejné úrovni jako střed hvězdy.

Písmeno „K“ je příkladem unikátnosti písma, kdy kombinuje tradiční serifové a bezpatkové prvky.

Ochranná zóna

Ochranná zóna je minimální prostor, do kterého by neměla zasahovat jiná grafika, texty nebo prvky, které by výrazně snížily čitelnost a rozpoznatelnost loga. Je to prostor kolem variant logotypu, který se rovná výšce názvu „Stuchlík“. Na tiskovinách je doporučeno využít prostor pro ochrannou zónu i dvojnásobný nebo více.

Ochranná zóna je naznačena kruhem, který má stejnou výšku jako písmeno „C“.

Umístění

Náhled logotypu umístěný ve formátu Instagram Stories. Proporčně se doporučuje logo dát jako 1/2 šířky a umístit do ochranné zóny.

Středová kompozice

Náhled středové kompozice s logotypem a textem. Doporučené proporce logotypu jsou 1/3 šířky a odsazení od okrajů 2x výška písmene „C“.

Obrandování v rozích

Umístění logotypu v rozích, kdy doporučené odsazení je 2x výška písmene „C“.

Náhled kompletní verze logotypu na formátu A4, kdy doporučená výška je 1 cm a odsazení 2 cm.

Mutace a varianty

Případné jazykové mutace a varianty jsou skládány podle konstrukce logotypu na stejných místech jako česká verze.

Pro označení místa ve Zlíně se může využít název „Zlatnictví“.

Pro dočasné označení části obchodu s hodinkami je možné zaměnit nápis nad názvem za „Hodinářství“.

STICHLÍK JEWELRY

Název „Stuchlík“ a “Zlín” je u anglické varianty bez diakritiky.

Zakázané varianty

Je zakázáno vynechávat z logotypu symbol hvězdy, měnit proporce nebo jej jinak upravovat.

Absence hvězdy

Absence hvězdy uvnitř písmene „C“

Záporné prostrkání písmen v logotypu

Záporné prostrkání písmen v logotypu

Neproporční zvětšení hvězdy v logotypu

Neproporční zvětšení hvězdy v logotypu

Hvězda v logotypu by měla mít na tmavém pozadí světlejší odstín než nápis.

Hvězda v logotypu by měla mít na tmavém pozadí světlejší odstín než nápis.

Ke stažení

Logotyp pro web

PNG varianty logotypu: Zlatnictví Stuchlík 1947 Zlín, Zlatnictví Stuchlík, Stuchlík

Logotyp pro Tisk

PDF varianty logotypu ve křivkách s ochrannou zónou a bez ochranné zóny